Today's verse~

"On the Day when their tongues and their hands and their legs shall bear witness against them as to what they were doing." [24: 24]

Aug 27, 2010

Lama tapi masih diingati

Assalamualaikum.

Hari Jumaat. Hari ni menu simple singgang sotong and ikan bakar. Sambil-sambil masak tadi, dengar radio. Keluar satu lagu ni. Dah lama dah. Tapi aku masih suka liriknya sampai sekarang. Nyanyian Kopratasa.

Kopratasa - Permata 

Telah ku siapkan satu daerah paling sunyi
Dalam hati ini untuk kau isi sebagai isteri
Untuk kau penuhi dengan kemuliaan seorang wanita
Untuk kau beri erti dengan kelembutan
Untuk kau hargai dengan kasih sayang
Ku ingin kau jadi wanita mulia
Yang tahu harga budi dan hati
Seorang lelaki bernama suami
Kerana engkau isteri
Ku ingin kau mengerti bahawa hidup ini
Tak semudah yang kita janjikan
Yang kita janjikan
Kerana kau isteriku



Petang ni ke Dataran Shahbandar. Aku belum cerita lagi kan yang abang and mak aku sewa tapak berniaga kat sana? Nak tau apa yang kitorang jual? Datang la ramai-ramai serbu. Semalam malam first masuk berniaga kat sana. InsyaAllah berbuka pun kat sana. Hais~



5 comments:

al-Jundi said...

birniaga? bestnye!!!!
saya suke berniaga, tpxde kesempatan...

my future dream? to have a cafe selling popia...serius ni ye:)

al-Jundi said...

birniaga? bestnye!!!!
saya suke berniaga, tpxde kesempatan...

my future dream? to have a cafe selling popia...serius ni ye:)

Un Phat Lee said...

jual ikan bakar kan?tol tak tol tak? huhu. XD

aat @ paat said...

weyh kbetulan ak tgh dgr lagu nieh!!
hahaha~~

Kimmy said...

al-Jundi - cafe selling popia? kenapa popia? murtabak ke muffin ke.. =)


phat lee - wak lu.. aku tak jual makanan lah.. jual accessories perempuan and lelaki lah.


paat - har3..aku dgr kat radio THR.FM smalam..'ter'dengar.. biasanya aku x layan lagu melayu..lagu arab je..harharhar..

Related Posts with Thumbnails