Today's verse~

"On the Day when their tongues and their hands and their legs shall bear witness against them as to what they were doing." [24: 24]

Feb 15, 2010

Ronda-ronda sekitar Cairo

WARNING:
This entry contains a lot of pictures! Hehe...


Assalamualaikum! Sorry sebab aku nye update kali ni lambat daripada biasa. Sepatutnya aku postkan entry ni semalam tapi disebabkan ada masalah teknikal aku terpaksa tangguhkan dulu. Kali ni aku ronda-ronda Cairo dengan housemate. Kami ikut trip pakej pelajar. So, mana kitorang pergi hari Sabtu (13/2/2010) baru ni yep? Jom kita usha2 gambar2 yg aku sempat ambik.



Seperti yg korang tengok, kami ke Pyramid di Giza. Ini gambar kat luar pagar jek. Nak masuk bayar le. Harga student 35 le. Terbang duit aku~


Ni gambar kami naik atas piramid. Ramai gile r pelancong xkira dari negara mana pun.


Pemandangan Pyramid dari jauh. Serius macam lukisan.


Piramid di atas tangan. Nothing is impossible! Hehe.




Sphinx

Masjid Imam Syafi'e




Yg hijau tu pagar yg mengelilingi makam Imam As-Syafi'e


Kat sini dipercayai ada tapak kaki Nabi Muhammad S.A.W


Kubu Salahuddin Al-Ayyubi


Masjid Fatimah az-Zahra'


Alamak, lupe nama masjid ni... jap2, Masjid Muhammad Ali Basya


kat sini didirikan Muzium Polis


sekitar luar Masjid Muhammad Ali Basya


dalam masjid







Masjid 4 Mazhab



ni last skali kitorang menyusuri Sungai Nil dgn bot. ok ni bukan bot yg kitorang naik...



That's all for the entry jalan2... Next i'll post entry about the 3 walimatulurus that we've attended today. Ja Ne!

No comments:

Related Posts with Thumbnails