Today's verse~

"On the Day when their tongues and their hands and their legs shall bear witness against them as to what they were doing." [24: 24]

Nov 8, 2009

Neko..Neko..Miao2!! Huhuhuhuhu..T_T

Assalamualaikum...

Hey,,i'm not really in a mood..
this is only because something that happened yesterday..
it's only because of this animal..

Aku pencinta kucing...
kucing itu cat
cat itu kucing
kucing itu neko (japanese)
neko itu kucing
kucing itu qittun (arabic)
qittun itu kucing...

wah3! tengok tu.. comelnye makhluk Allah neh..

Alkisahnye..
pada tahun 1998
ketika seorang pecinta kucing ni masih kanak2..
beliau mengutip seekor anak kucing betina kat rumah tok guru mengajinye
(asalnye kucing tu mmg milik tok guru itu)
lalu membawanya ke rumah
dan meletakkannya kat atas pagar depan rumah
maka berlari-larilah knk2 ini ke dapur
untuk mintak kbenaran maknye nk ajak kucing balik rumah (padahal dh ajak pn)
mak cakap xpayah la..nanti membuang merata-rata dlm rumah..


eh? tengok ape tu??

pastu die pun diam je..esok pagi,
mak ckp,,
"ade kucing atas pagar tunggu tu..dari malam tadi lagi tunggu..kucing tu ke yg diajak?"
bdk ni angguk je..
maka kucing ni pn dijaga la oleh bdk neh..
mulanya nk dinamakan Niki sbb ade tengok citer English yg anjingnya brnama Niki
tapi tukar pada Chicky/Ciki
(masa tu Chicky Meal yg KFC tu blom wujud lagi yep..)

nyaa~si kucing pemalas..

bermula pada tu la..kucing kat rumah bdk neh berkembang pesat dan maju
dek kerana si ciki ni betina..setahun 2-3 kali meletop..
siape bidannye?? haa..bdk tadi lah!
tiap2 kali beranak, mesti die yg jadi bidan..
thihihi..mmg dari kecik sampai la besar,,
xgeli dah darah ke ape sume..
pencinta kucing punye pasal..

apa tengok2??? ade hutang?? hutang Whiskas!!!

sekarang..11 tahun dh berlalu..
Ciki pun dah mati 3 tahun yg lalu..
yg tinggal hanyalah anak,cucu cicitnya..
banyak betul kat rumah bdk neh..

kuro neko (black cat) was great!!

Tapi!
tibe-tibe..
tanggal kelmarin (6/11/09 Jumaat)
sumenye dibuang ke pasar besar oleh kakaknya..
Agh!! tidak!! bdk neh xdapat menghalang..
oleh kerana mereka (kucing2) buat perangai asyik 'membuang' kat lantai porch kereta
huhuhu..
maka bdk ini tersangat le sedihnya..
kalo duduk kat dapur tu asyik teringat sebab kucing2 selalu duk kat dapur..
kalo lepas mkn tu teringat lagi..
ape la mereka mkn kat pasar tu ye?
ape khabar mereka ye?
jgn la mereka mlintas jalan raya besar tu..
harap2 ade orang ambil bela..
huhuhu..sedihnye dia..
AAaaaaaAAAAaaaaAAAAaaaAAAA *crying out loud!*

pergh!! Kan best kalo makhluk neh sebaik kucing...

Miao3!!!

2 comments:

mr.mind said...

kucin mkn org x??hehehe

Kimmy said...

thihihi..xla..tp mgkin kucing tu suke mkn mr.mind kot..hahah
xD

Related Posts with Thumbnails