Today's verse~

"On the Day when their tongues and their hands and their legs shall bear witness against them as to what they were doing." [24: 24]

Oct 29, 2009

Anda Boleh Dipercayai???



Assalamualaikum!

Aku cuma menulis mengikut kata hati. Tak mengata pada sesiapa, juga tak berkaitan dengan diri aku KECUALI dinyatakan. Takde apa sangat la yang aku nak cerita hari ni.

Aku cuma nak tanya la kan pembaca semua kan, antara lelaki dan wanita, kaum mana yg lebih dipercayai?

Lelakikah? Kenapa?

ah! Jesse McCartney yg cute. Suka stail rambutnya.

Wanitakah? Kenapa?

Kelly Clarkson pun cantik jugak. Juga sukakan stail rambutnya. XD

Tapi kan zaman sekarang ni kita dah sedia maklum, susah nak percayakan orang ni. Pada pendapat aku, lelaki yg lebih susah nk dipercayai. Aku tak kata semua, ok? Sila baca semula ayat tadi kalau rasa aku menyalahkan lelaki je. Aku cuma cakap mereka LEBIH susah nak dipercayai berbanding wanita. Tapi tapi tapi, wanita pun apa kurangnya.. kan? kan?

So, buat la kesimpulan sendiri berdasarkan pengalaman hidup dan pendirian anda. Yang penting, kepercayaan adalah yg paling utama dalam setiap perhubungan.

Sedikit nasihat untuk pembaca serta diri sendiri, jadilah orang yang boleh dipercayai. Jangan jadi pisau yg menikam belakang orang, haruan makan anak, talam dua muka dan bagai lagi la.
Honesty is the best Policy. Eh, macam aku pernah baca kat mana-mana je ayat ni. Kat mana ye?

3 comments:

anem (^^,) said...

nape komen ni dialih bahasa jd mulut? kamu gune bhase ape ni kim ha3

ntah nk pcaye laki o pompuan, yg psti diri sndiri pun bukn bole pcaye sngat kdg2...nk2 bila malas ahaks~

Kimmy said...

ahaks~ye la k.anem..
msti la mulut yg mengomen..
kui3..
oh,patot gune jari yg mnaip bru betol ek..


haha..betul jgk..diri sndiri pn xleh nk caye katekn nk pcayekn org laen..
thihihi..

CaHaya said...

tu lah. yg penting kita ni boleh dipercayai, bila jnji kita tunaikan, jujur. cm lah akk ni baaaik sgt kan. kita baik kalau kita tak jahat. =)

Related Posts with Thumbnails