Today's verse~

"On the Day when their tongues and their hands and their legs shall bear witness against them as to what they were doing." [24: 24]

Sep 1, 2009

Adam oh Adam...=)

Assalamualaikum...
Ape khabar para pembaca semua?? Hope sihat2 la sume ye..
ade yg dah tinggal puase ke??
hahah..
jgn..xbaik..
owh kecuali org2 wanita yg ABC (Allah bg cuti)..
hehehe..ape aku nk tulis ye kali ni..?
actually xde tujuan sangat tapi keinginan utk mengepos sesuatu ni kuat sngat...
hehs~
ouh~tapi suke aku nk citerkn tntang hal2 semasa remaja nie...
tapi tapi tapi..
aku bakal meninggalkn zaman remaja aku lagi setahun stengah la lbih kurang..
nanti dh masuk alam dewasa da la..
adeh~rindunya zaman kanak2..
huhuhu..
ok., back to the story..,
di malam yg sepi ni..
aku nk citer pasal hal2 remaja neh..
antaranye tntang status mereka2 ini..
hahaha..mmg korang faham mksud aku ni..
yuhuuu..
couple or single??
ahah..persoalan yg paling popular..
ouh,, sblum aku jwab aku nk korg jawab dulu ye..
jawab3!!!
hehe..
aku?
oh yeah,,!
i'm single n lovin' it!!!
but apparently,,
not so available..
camne tuh??? haha..
anda sume faham ayat aku tu..tipu kalo xfaham..
but actually aku dh ade pngalaman sekali..
ahahaha,,
huhu..prhubungan sperti tu sbnarnye berisiko tinggi..
risiko utk patah hati,,gila,,sakit jiwa,,hilang ingatan,,serangan jantung,,meroyan,,
serta mcm2 lagi penyakit merbahaya...
ahaks~aku serius tntang ni tau..
ok3..
aku xnk pnjgkn prsoalan nie..
soalan ni cume nk pnaskn bdan n minda jer baru neh..
hahahahaha..
maen2 btol aku neh,.
ni nk masuk tntang peribadi aku plak..
yg ni lebih keduniaan lg..
mari kita temubual sorg wanita famous yg dikenali sbg cik K (bkn name sbenar)...
ok soalan...
.....
.....
.....
adeh,, xde yg nk bg soalan ker nie??
takpe3..
biar aku yg tnye sndiri...

1. jenis lelaki idaman/pilihan anda?? peribadinya?

cik K : ouh..lelaki plihan aku yep,, mgkin skali sorg yg brkulit glap ckit..tp raut wjah yg manis2 gitu..ahaks! tp xksah jgk kalo org brkulit cerah..of course bkn sorg yg kedekut.. sorg yg murah dgn snyuman..pndai mghiburkn hati.baik dgn semua org..ramah..mgkn sorg yg lmbut hati,mksd aku,bkn sorg yg kasar..sorg yg lbih tggi dari aku..(tnggi aku skrg 170 cm),,sorg yg mampu mmbimbing aku dri segi dunia n akhirat..sorg yg pndai masak kot..,hmm..,kalo bleh lelaki yg berbakat mgkn lg best! semestinya sorg yg romantik..ahakz! best nyer..


kalo cter psal llaki idaman bleh buat krangan pnjang la aku nie..
hahaha..xleh lame2 ngan soalan nie..bleh jd giler aku..teruja sngat..hehehe..sengal..
mmg patot leh dpat title kimmyngal~
tribute tu syaingal yg sngal!!!!
ape kne mngena ngan die? cehs~

ok,, next!

2. Adakah anda benar2 menyukai kaum Adam ni? Beri ulasan tentang jawapan anda.

cik K : hmm? mcm pelik je soalan nie..tp aku gerenti bleh jwab..soalan nie terbuka..ohh,, suke..die kn mkhluk Tuhan jgk..hidup perempuan x sempurna tnpa lelaki..bgitu jgk sbaliknya..wlaupun aku ni suke berindependent..haha..ouh,,lelaki nie,,spesis yg sukar difahami..haha..aku juga jnis yg bersosial..aku punyai ramai shabat2 lelaki..stakat ni sume jnis yg baik2 jer..ade yg jnis nkal2,ade yg ceria n ramah,ade yg pndiam,sume ade larh..oh,,of course kwn2 lelaki aku nie sumenye hnsem2 n manis2 n cute2 n kacak2..hahaha..kpada kwn2ku sekalian!!,,silekan berbangga diri mnjdi kwn aku krna tlah dipuji sebegitu rupa oleh aku neh! ahaks~

3. Sekiranya seseorang lelaki menyatakan perasaannya pada anda, apakah reaksi anda?

cik K : Gulp~susah nk jawab soalan ni..killer question..haha..ouh,,aku suka lelaki yg brterus-terang..tapi xla yg over plak..tu dh jd sengal namenye..kalo ade org luahkn perasaan,,aku tolak dgn sebaik2 nya..tengok orgnye la jgk..kalo si dia org yg aku suke jgk,,aku tetap tolak,,tapi aku akn bgtau prasaan aku pdnya,,aku akn trngkan pendirian aku supaya dia faham..aku cume kurang suke hbungan couple..jd..lebih baik bersahabat shaja..tunggu bila masa yg sesuai,,trus dijodohkn..habis cerita,,kn senang..
(haha,,ckp mmg sng,,nk buat tu susah)

4. Anda takut pada lelaki?

cik K : Bergantung pada peribadi seseorang lelaki..kadang2 aku mampu mnembusi hati mereka ni..n aku akn dapat nilai tahap kebaikan mereka..n kat situ aku boleh tafsirkan tahap rasa takut pada mereka..overall,,rasa takut mmg selalu ada..normal bagi perempuan..

5. Anda menyukai org yg hensem/kacak/manis/cute sahaja ke??

cik K : ohh,,xsemestinya..kalo org berhati baik,,kita pun suka..n stakat nie,,as i've mentioned before,,sume member hnsem/kacak/manis/cute!!! ahhahaha..

6. Jika dibandingkan antara sahabat lelaki dan perempuan, yg mana anda lebih pentingkan?

cik K : Dua2..aku pntingkan semua..cara aku treat kwn2 pmpuan n lelaki same je..tp dr pngalamn aku,,kwn2 lelaki nie suke sgt kalo org blanje..adeh~asyk kering je la aku kalo layan sgt dorg neh..haha..kdg2 kalo mood aku baik aku blanje jgk..xde hal la..haha...

ok! dah selesai dah sesi soal jawab bersama cik K tntang lelaki neh.. trime kasih kpd cik K yg cantik n baik atas kerjasama yg diberikan..ahahahahaha..
ahh..dh pkul 2:36 am..
mate aku baru mula rase mngantok..so,, aku brhnti stakat ni la dulu..pnat jgk perah2 otak utk cri idea post kali ni..
mklum lh..,kali ni kuar topik yg snsitif sket mngenai kaum Adam,,haha..
oh,, kalo ade yg trase hati aku mintak maaf bnyak2 ye..
ade pape yg brmain di minda anda??
dialu2 kn mmberi komen srta kritikan..
aku sntiasa brbesar hati atas respon korg smua..
okey..
good nyte!!




P/S: ooops~heheh..nk celoteh skit lg..aku prnah jgk berangan2 nk brgnding dgn lelaki kacak ini...

ahaks~

3 comments:

uDean said...

cinta
dan
suka
adalah
perkara
yg
sering
disalah
tafsirkan
sbg
sama
sedangkan
sangat
berbeza

heijihatsutori said...

Woaa~ ttba kuar psal n..pe kes? haha~

Kimmy said...

@yep..,
saya setuju dgn pndapat abg udean..
tp actually topik ni lbih kpd suka bkn cinta..
huhuhu..

@ouh, heiji..,xde mkne trsirat larr..
ahaks~

@tetiba teringat pada Anuar Zain..aku jatuh cinta pndg ptama pdnya sjk2 aku dgr lagu Keabadian Cinta 7 tahun yg lalu...
nge~

Related Posts with Thumbnails